Prodej nemovitosti krok za krokem

Prodej nemovitosti patří mezi nejdiskutovanější témata realitního oboru. Jak dobře a rychle prodat svou nemovitost? Jak dostat co nejlepší cenu? Jak se vypořádat s případnými právními vadami na nemovitosti? Podobné otázky si klade každý prodávající. Ty z Vás, kteří se rozhodnou prodávat nemovitost prostřednictvím naší kanceláře, by měl tento článek seznámit se vším důležitým, s čím se při prodeji nemovitosti setkáte. Všem potom přeji hodně zdaru při prodeji své nemovitosti.

Prvním a nejdůležitějším úkolem před samotným zahájením prodeje je realistické zhodnocení stávající situace. Pokud si otevřete libovolný realitní server, najdete velké množství neprodejných nemovitostí. Může to být špatně zvolenou cenou, nekvalitní inzercí či inzercí cílenou na špatné zájmové skupiny, může to být špatnou přípravou nemovitosti na prodej, může to být nevhodně volenou prezentací nemovitosti přímým zájemcům a dalšími faktory. Aby se Vaše nemovitost nedostala do kategorie „NEPRODEJNÉ“, zahájení prodeje nemovitosti vždy předchází osobní schůzka majitele nemovitosti se zkušeným makléřem. Tato schůzka má dva významy: (1) zjištění preferencí a očekávání prodejce (2) a na základě zjištěných preferencí a očekávání domluvení nejefektivnější strategie prodeje.

V kostce potom prodej nemovitosti probíhá v těchto krocích:

  1. Osobní schůzka majitele nemovitosti s makléřem. Schůzka se obvykle koná v nabízené nemovitosti, popřípadě v kanceláři Pora Reality.
  2. Při schůzce makléř s prodávajícím dohodne způsob prodeje, zjistí stav nemovitosti jak fyzický, tak právní. Nemovitost je dále makléřem nafocena pro účely její nabídky, v případě vzájemné domluvy je též vyhotovena virtuální prezentace nemovitosti.
  3. Prodávající uzavírá s makléřem zprostředkovatelskou smlouvu, na jejímž základě může realitní kancelář poskytnout své služby.
  4. Realitní makléř zpracuje nabídku a fotodokumentaci pro spuštění prezentace na nejnavštěvovanějších specializovaných realitních serverech, jedná se o cca 45 serverů. Pokud je nemovitost vhodná pro cizineckou klientelu, je prezentace zpracována - nejčastěji v anglickém jazyce a nabízena na některých cizojazyčných serverech.
  5. Stávající klientela realitní kanceláře, která poptává vhodnou nemovitost, je oslovena s nabídkou Vaší nemovitosti k prodeji.
  6. Na základě zájmu o koupi jsou, po předchozí telefonické domluvě, makléřem realizovány prohlídky nemovitosti.
  7. Po nalezení vhodného kupce je nabídka nemovitosti stažena z další inzerce, s kupcem je sepsána rezervační smlouva a složena záloha na kupní cenu.
  8. Kontaktovat makléře, připraví návrhy smluv, které Vám zašle k prostudování. Po odsouhlasení textu smluv Vámi i kupujícím:
    • podpis budoucí kupní smlouvy a je–li zřízena, též smlouvy o advokátní úschově
    • kupující skládá kupní cenu na účet advokátní úschovy
    • podpis kupní smlouvy
  9. Makléř podává na katastrálním úřadě návrh na vklad vlastnického práva ve prospěch kupujícího.
  10. Advokátní kancelář uvolňuje kupní cenu z úschovy a posílá finance na Váš účet.
  11. Posledním krokem je předání nemovitosti, o předání se sepisuje předávací protokol, prodávající předá kupujícímu klíče od nemovitosti, dále proběhne odhlášení a následné přihlášení všech médii v bytě a rovněž odhlášení trvalého bydliště osob, které jsou doposud v nemovitosti hlášené.
  12. Přání „mnoha úspěchů“ makléřem, který Vás celým prodejem provázel. Pokud jste byli s jeho prací spokojeni či jí chcete jakkoliv komentovat, vyplňte, prosím, referenční list, který Vám makléř předloží.
Mám zájem o více informací
*Jméno a příjmení: *E-mail: Telefon: